Registreer als nieuwe gebruiker om het Vlaamse Woordenboek op zijn best te kunnen gebruiken. Als ingelogde gebruiker kunt ge bijvoorbeeld nieuwe termen aan ons woordenboek toevoegen, andermans definities verbeteren, en reageren op bestaande definities.
Wees welgekomen | Willekeurig | Top woorden | Recent
De beschrijving van deze term werd 16 keer aangepast.
Van Dale 2015 online: Belgisch-Nederlands:
overheid, natuurlijke persoon of rechtspersoon die verantwoordelijk is voor een of meer scholen en er een pedagogisch project voor uitwerkt, eventueel op een levensbeschouwelijke of filosofische basis
vnw: inrichtende macht: bevoegd gezag, organiserend bestuur, vooral van een onderwijsinstelling
vgl. inrichtend comité
zie ook: inrichten
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
“De Vlaamse Gemeenschapscommissie is inrichtende macht van eigen VGC-onderwijsinstellingen.” (vgc.be)
Van Dale 2015 online: Belgisch-Nederlands:
overheid, natuurlijke persoon of rechtspersoon die verantwoordelijk is voor een of meer scholen en er een pedagogisch project voor uitwerkt, eventueel op een levensbeschouwelijke of filosofische basis
vnw: inrichtende macht: bevoegd gezag, organiserend bestuur, vooral van een onderwijsinstelling
vgl. inrichten
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
“De Vlaamse Gemeenschapscommissie is inrichtende macht van eigen VGC-onderwijsinstellingen.” (vgc.be)
Van Dale 2015 online: Belgisch-Nederlands:
overheid, natuurlijke persoon of rechtspersoon die verantwoordelijk is voor een of meer scholen en er een pedagogisch project voor uitwerkt, eventueel op een levensbeschouwelijke of filosofische basis
vnw: inrichtende macht: bevoegd gezag, organiserend bestuur, vooral van een onderwijsinstelling
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
“De Vlaamse Gemeenschapscommissie is inrichtende macht van eigen VGC-onderwijsinstellingen.” (vgc.be)
Van Dale 2015 online: Belgisch-Nederlands:
overheid, natuurlijke persoon of rechtspersoon die verantwoordelijk is voor een of meer scholen en er een pedagogisch project voor uitwerkt, eventueel op een levensbeschouwelijke of filosofische basis
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
“De Vlaamse Gemeenschapscommissie is inrichtende macht van eigen VGC-onderwijsinstellingen.” (vgc.be)
Van Dale 2015 online: Belgisch-Nederlands:
overheid, natuurlijke persoon of rechtspersoon die verantwoordelijk is voor een of meer scholen en er een pedagogisch project voor uitwerkt, eventueel op een levensbeschouwelijke of filosofische basis
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
De koepelorganisatie die het onderwijs organiseert voor een aantal scholen van een bepaalde strekking.
zie voorbeeld Guimardstraat, de ~
VD2015 online: Belgisch-Nederlands
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
De koepelorganisatie die het onderwijs organiseert voor een aantal scholen van een bepaalde strekking.
zie voorbeeld Guimardstraat, de ~
VD BE inrichtende macht
overheid, natuurlijke persoon of rechtspersoon die verantwoordelijk is voor een of meer scholen en er een pedagogisch project voor uitwerkt, eventueel op een levensbeschouwelijke of filosofische basis
VD2015 online: Belgisch-Nederlands
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
De koepelorganisatie die het onderwijs organiseert voor een aantal scholen van een bepaalde strekking.
zie voorbeeld Guimardstraat, de ~
VD2015 online: Belgisch-Nederlands
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
De koepelorganisatie die het onderwijs organiseert voor een aantal scholen van een bepaalde strekking.
zie voorbeeld Guimardstraat, de ~
VD2015 online: Belgisch-Nederlands
In NL/SN heet dat ‘het schoolbestuur’?
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
De koepelorganisatie die het onderwijs organiseert voor een aantal scholen van een bepaalde strekking
VD2015 online: Belgisch-Nederlands
In NL/SN heet dat ‘het schoolbestuur’?
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
De koepelorganisatie die een het onderwisj organiseert voor een aantal scholen van een bepaalde strekking
VD2015 online: Belgisch-Nederlands
In NL/SN heet dat ‘het schoolbestuur’?
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
Met ‘inrichtende macht’ wordt in VL bestuur bedoeld. Vaak wordt het woord in onderwijsverband gebruikt. In NL/SN heet dat ‘het schoolbestuur’.
VD2015 online: Belgisch-Nederlands
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
Met ‘inrichtende macht’ wordt in VL bestuur bedoeld. Vaak wordt het woord in onderwijsverband gebruikt. In NL/SN heet dat ‘het schoolbestuur’.
VD2015 online: Belgisch-Nederlands
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
Met ‘inrichtende macht’ wordt in VL bestuur bedoeld. Vaak wordt het woord in onderwijsverband gebruikt. In NL/SN heet dat ‘het schoolbestuur’.
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
Met ‘inrichtende macht’ wordt in VL bestuur bedoeld. Vaak wordt het woord in onderwijsverband gebruikt. In NL/SN heet dat ‘het schoolbestuur’.
De inrichtende macht kan je het best vergelijken met een raad van bestuur in een bedrijf. Het zijn de mensen die een school oprichten en besturen. Een inrichtende macht is vaak verantwoordelijk voor meer dan één school. De directeur vertegenwoordigt de inrichtende macht op school. (scholierkoepel)
Met ‘inrichtende macht’ wordt in VL bestuur bedoelt. Vaak wordt het woord in onderwijsverband gebruikt. In NL/SN heet dat ‘het schoolbestuur’.
De inrichtende macht buigt zich over de examenopgaven.
Nieuwe versie!
Er is een nieuwe versie van het Vlaams Woordenboek online. Mocht je problemen ondervinden, gelieve deze te melden op onze
GitHub.